Decembertuin

Er zijn nu niet veel bloemen die bloeien in onze tuin.
Normaal in december is het ook kouder, veel kouder...
Nu zag ik langs de weg narcissen bloeien. Toch een raar gevoel: narcissen horen bij het voorjaar, niet bij kerst!

Wat wel bloeit is de helleborus of kerstroos die ik geplant heb deze zomer.
Misschien dat ik er nog een andere kleur bijzet, roze of wit. Deze is niet echt opvallend qua kleur.

Ook de winterheide waarvan we een border vol hebben bloeit.
Roze en ook de witte begint te bloeien.


Voor de rest is de tuin in winterslaap. Een enkele roos bloeit nog, maar de meeste hebben bottels.
Ik laat ze zitten voor de vogels.
En ja, de framboos heeft ook nog vruchten. Dit voorjaar geplant en blijkbaar vind hij het ook nog niet koud.
Die laat ik ook hangen. Wie weet eet een merel ze op.

Vogels hebben we veel in de tuin. Deze week zag ik een paar duiven, een hele tris mussen, merels en twee koolmezen.
Toen ze wegvlogen kwamen er pimpelmezen voor in de plaats. Ook vinken, kauwen en spreeuwen bevolken onze tuin.
En muizen brrr... Helaas horen we ze ook binnen weleens lopen.
Geef mij maar vogels :-)

Reacties

Populaire posts