bloeien

We hebben een grote stap gezet!
Een nieuw huis gekocht...
Een huis met een tuin, veel groter dan dat we nu hebben.
Een huis met sfeer, anders dan dat we nu hebben.
Een huis waar we ons nu al thuis voelen, want we wonen er nog niet. Over een paar weken!!!
Een huis met veel werk, dat ook.
Een huis waarvan we weten dat het goed is dat we er naar toe gaan.

Vanmiddag liep ik in de tuin. Ik had al eerder rond gekeken en vooral de planten die opvallend aanwezig zijn gezien.
Nu ging ik kijken, rustig en op m'n gemak, naar wat er stond, wat ik nog niet had gezien.
Er is al een half jaar niets aan de planten gedaan.
Dus kruid en onkruid staat naast elkaar, overwoekert elkaar.
Sommige planten zijn in elkaar gegroeid en zijn niet uit elkaar te halen zonder de ene óf de andere plant te beschadigen.
Maar wat werd ik blij van deze tuin!

Er staan een aantal bomen in, zeg maar, best veel bomen.
Ik wist van een kastanje en een berk, een vijg, twee keer een taxus en een walnotenboom.
Maar nu ontdekte ik ook nog een perenboom, een blauwe regen een viburnum, hulst, jeneverbes, klimop en een appelboom.
En de resten van judaspenning, sedum, maagdenpalm en nog een heel aantal zomerbloeiers.
Verder kornoelje, buxus, heide, hortensia, siergrassen en een aantal rozen.

Wat een rijkdom! Wat een weelde!
En daar mag ik van gaan genieten! Zomaar een stuk schepping in m'n achtertuin!

Er bloeide zelfs al wat:
Sierkers, met tere wit-roze bloemetjes
En een ander plant, waarvan ik de naam niet weet. Deze is ook niet direct bescheiden...
Hij is donkergroen van blad en heeft kronen van felgele bloemen.

De verscheidenheid aan planten geeft me de gedachte aan ons mensen.
 Ik probeer te zien welke plant er uit de kale takken zal groeien en voel me blij als ik al (veel) knoppen zie en soms zelfs bloemen.
Dat brengt me bij God: Wat zal Hij blij zijn als Hij ons ziet groeien en misschien wel bloeien! Zelfs in de winter, misschien wel tegen alle verdrukking, overwoekering en tussen onkruid in. Maar toch...
groeien...
bloeien.
Dankzij Zijn kracht.


Reacties

  1. Mooie blog. Vooral over die verscheidenheid. Dat gaat een drukke tijd voor je worden dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja klopt Ariëlle, we hebben wel voor een poos werk. Maar dat geeft niet!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je de moeite nam om m'n blog te lezen! reacties zijn welkom!

Populaire posts